här är jag

här har ni mig och jag blottar mig själv 
jag visar mig som den jag är 
livet är lätt om man gör på mitt sätt 
då slipper man alla besvär 
om någon baktalar dig gå till motvärn och säg 
du är dålig och jag är bra 
säg vad ni vill men det tjänar inget till 

här är jag... 

arbetslöshet ett problem som ni vet 
men utmaningar det är kul 
så jag tar min gitarr lägger till lite darr 
sen är jag en glad trubadur 
säger någon du är slö eller hotar med spö 
svara: - du är inte mycket till karl 
säg vad ni vill men det tjänar inget till 

här är jag... 

och jag står för det jag säger 
jag är ärlig mot mig själv 
och det spelar ingen roll 
om det jag säger sårar dig 
för jag står för den jag är och som jag sa 

här är jag 

och vill jag ha en tjej då pekar jag på dig 
och frågar vill du följa med mig i natt 
skulle svaret bli nej, ja då tackar jag för mig 
och jag lyfter lite artigt på min hatt 
men jag tänker på dig du som tackade nej 
du visste nog inte vem jag var 
säg vad ni vill men det tjänar inget till 

här är jag...
aldrig sett något som stämt så jävla bra!
PUSS
ÅH VA BRA JAG MÅR! finns inte ord till de :']
har du märkt nu, att jag rann mellan fingrarna på dig?
bättre kan du, för mig får du inte så lätt
inte nu iaf. men än är det inte försent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0